AUTOR: | Ambroziak, Konrad. |
POZ/ODP: | Konrad Ambroziak, Artur Kołakowski, Klaudia Siwek. | |
ADRES WYD.: | Sopot : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2018. |
HASŁA: | - Depresja psychiczna - a osobowość
- Depresja psychiczna - diagnostyka - metody
- Poradniki
|
OPIS FIZYCZ.: | 304 s. : il. ; 24 cm. |
SYGNATURA: | 159.9 |
KOD/INWENT: | 002000286743 | 28674 |
TREŚĆ: Pokaż informacje o treści pozycji >>Pierwsza książka Konrada Ambroziaka, Artura Kołakowskiego i Klaudii Siwek Depresja nastolatków. Jak ją rozpoznać, zrozumieć i pokonać to kompendium wiedzy na temat depresji, jej przyczyn oraz metod leczenia. Jej dopełnieniem jest niniejsza książka - swoisty instruktarz zawierający rady, wskazówki, ćwiczenia, podpowiedzi i odpowiedzi na nurtujące pytania. To wyczerpujący poradnik skierowany do głównych zainteresowanych: nastolatków dotkniętych depresją i ich rodziców. |
SPIS TREŚCI: Pokaż spis treści >>- Wstęp
- Część 1. Moje nastoletnie dziecko ma depresję
- Rozdział 1. Depresja wpływa na życie rodziny, czyli co się zmienia
- 1.1. Rodzina jako system, czyli każdy wpływa na każdego
- 1.2. Emocjonalne koszty depresji w rodzinie
- 1.3. Stres w życiu rodziców a dbanie o własne potrzeby
- 1.4. Czy chorowanie ma jakieś dobre strony?
- Rozdział 2. Czy to moja wina, czyli wpływ sytuacji życiowej i przekonań rodziców na funkcjonowanie dziecka
- 2.1. Przemoc w rodzinie i najbliższym otoczeniu
- 2.2. Rozwód rodziców
- 2.3. Depresja rodzica
- 2.4. Przekonania rodziców i wpływ tychże przekonań na dziecko
- 2.5. Przekonania rodziców związane z chorobą dziecka
- 2.6. Kilka słów o poczuciu winy
- Rozdział 3. Co warto, a czego nie warto robić
- 3.1. Niezwracanie uwagi na emocje dziecka
- 3.2. Tolerowanie afektu, czyli przyzwolenie na zły nastrój dziecka
- Rozdział 4. Jak mogę pomóc?
- 4.1. Akceptowanie
- 4.2. Chwalenie i dowartościowywanie
- 4.3. Wspólny czas rodzica i dziecka
- 4.4. Egzekwowanie obowiązków
- Rozdział 5. Depresja a nauka i chodzenie do szkoły
- 5.1. Rola szkoły wżyciu nastolatków
- 5.2. Rozpoznanie depresji a chodzenie do szkoły
- 5.3. Powrót do szkoły po długim zwolnieniu
- 5.4. Przygotowanie do powrotu do szkoły
- Część 2. Mam depresję - co mogę zrobić, żeby sobie pomóc?
- Wprowadzenie
- Rozdział 6. Jak rozmawiać z innymi o depresji?
- Rozdział 7. Depresja a aktywność: planowanie przyjemności, przyjaciele i sport
- 7.1. Unikanie
- 7.2. Klasyczna aktywizacja behawioralna, czyli planowanie przyjemnych zajęć
- 7.3. Planowanie przyjemnych zajęć w praktyce
- 7.4. Równowaga w życiu
- 7.5. Sport, czyli dlaczego wysiłek fizyczny pomaga w leczeniu depresji
- Rozdział 8. Uwaga na niebezpieczne myśli!
- 8.1. Odróżnianie myśli od faktów
- 8.2. Zniekształcenia poznawcze
- 8.3. Dyskusja z automatycznymi myślami
- 8.4. Korzyści i straty wynikające z depresyjnego myślenia
- 8.5. Tort odpowiedzialności
- 8.6. Nauka chwalenia i doceniania siebie
- Rozdział 9. Ja to nie tylko moje myśli. Techniki akceptacji emocji i uważności
- 9.1. Rozpoznawanie emocji
- 9.2. Ucieczka przed emocjami
- 9.3. Akceptacja emocji
- 9.4. Rozpoznawanie przyczyn emocji
- 9.5. „Upuszczanie" emocji
- 9.6. Uważność
- 9.7. Nieosądzanie
- 9.8. Działanie pod wpływem emocji
- Rozdział 10. Perfekcjonizm, czyli jak radzić sobie z nadmiernymi wymaganiami
- Aneks 1. Materiały dla rodziców
- Aneks 2. Materiały dla nastolatków
- Bibliografia
|
UWAGI: | Bibliogr. s. 299-304. |
DOSTĘPNOŚĆ: | Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni |